“ TIDAKLAH KERANA CINTAKAN ALLAH, MANUSIA TERKORBAN DAN BERKORBAN. TANPA CINTA LENYAPLAH AGAMA..TIDAKLAH KERANA CINTAKAN KEKASIH, MELAINKAN KERANA ILAHI. TANPA DIA TIADALAH KEHIDUPAN....” (HUKAMAK)

Rabu, 5 Mei 2010

Di Mana Kami???


Bismillahirrahmanirrahim....



Assalammualaikum wbh......


Erm.... malam ni ana nak bawakan satu kisah santai untuk tatapan antum semua.. Semoga terhibur....=)



DI MANA KAMI...?


Dua orang sahabat karib yang baru lepas menonton cerita Hindustan kat panggung wayang bertelagah tentang kehebatan hero filem tersebut. Semasa memandu kereta dalam perjalanan balik ke rumah pun mereka masih bertegang urat.


Ervina : Aku rasa Hirthik Roshan lagi hebat dari Shah Rukh Khan.


Aniz : Alaa... . Hirthik tu harap kan muka dan badan aje lawa, kacak, tapi lakonan masih 3 bintang ! Dengar tak ? Tiga bintang !!!


Ervinna : Eh, apa pun... . bagi aku Hirthik tetap hebat. Macho! Seksi lagi!


Aniz : No way... . Shah Rukh Khan tetap no. 1!!!


Tanpa disedari, kerana asyik berpot pet... . pot pet... . kereta yang dipandu telah tersesat jalan. Kelam kabut dua orang gadis tersebut dibuatnya. Setelah menyusur jalan hampir 15 minit, mereka akhirnya ternampak kelibat seorang tua berkopiah putih, berkain sarung, sedang menuntun basikal di pinggir jalan. Mereka bercadang bertanya lelaki tersebut dan kereta yang dipandu berhenti betul2 berdekatan lelaki tua yang nampak warak. Bersih wajahnya.


Ervina : Er... pakcik... boleh tumpang tanya...


Lelaki tua : Ye... ada apa yang boleh saya bantu anak berdua?


Ervina : Er... kami sebenarnya sesat jalan. Di mana kami berada sekarang. (Lelaki tua kelihatan menggaru kepala)


Aniz : Aha pakcik... . di mana kami sekarang ?


Nak tau apa jawapan lelaki tua tersebut ?






Kalau korang nak tau lelaki tua tu dengan selambanya menjawab :


“Dalam kereta" dan terus berlalu dari situ.


hahahahahhahahhahahahahhahahahahhaha....SE..NYUM.....✖‿✖ ✖‿✖


wassalam....



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails