salam wbt

“ TIDAKLAH KERANA CINTAKAN ALLAH, MANUSIA TERKORBAN DAN BERKORBAN. TANPA CINTA LENYAPLAH AGAMA..TIDAKLAH KERANA CINTAKAN KEKASIH, MELAINKAN KERANA ILAHI. TANPA DIA TIADALAH KEHIDUPAN....” (HUKAMAK)

Ahad, 18 April 2010

Warkah Berbisa Madu 1

Bismillahirrahmanirrahim...


Assalammualaikum wbh....

Telah lame ana ingin bawakan satu kisah yang sangat menarik utk diikuti, Moge mendapat manfaat bersama...I.ALlah.... =)


www.iluvislam.com

oleh: umairzulkefli


Pernah seketika dulu saya rasa saya tak berguna.. Masa dalam kelas kawan-kawan semua tak suka.. Saya nak 'join', kawan kata saya menyibuk... Ada pula yang kate saya kuat emo... Sikit-sikit nak marah... Padahal sebenarnye saya nak tegur mereka buat bising masa belajar.. Lepas tu saya cuba buat lawak kononnya nak tarik perhatian orang lain. Saya paling gembira bila ada orang gelak bila dengar lawak saya terutamanya pelajar-pelajar perempuan.. Budak-budak lelaki semua kata saya 'mat capub'(cari publisiti).. tapi saya tak kesah.. asalkan ada yang terhibur.. Tapi saya tetap merasakan kekosongan.. Memang lumrah manusia.. Seorang lelaki akan tertarik kepada wanita. Macam itulah yang saya rasa... Saya tengok kawan-kawan dah ada yang 'couple'.. Di dorm sms awek sampai pagi.. ada yang call awek sampai satu malam boleh habis 10 ringgit..


Saya mula berfikir.. "Adakah aku perlu BERCINTA?" Dengan menggunakan akal seorang pelajar tingkatan 4 itu.. saya pun mula menanam tekad untuk ber'couple'... Dan masa itulah saya kenal awak.. saya rase saya dah jumpa orang yang paling penting dalam hidup saya.. Mula-mula awak jual mahal.. Tapi saya tak kisah..nak beli gak.. akhirnya, dipendekkan cerita.. saya pun mulalah BERCINTA.. Masa bercinta,memang saya sangat-sangat bersemangat Apa orang kata..'ALL OUT'lah.. haha.. Saya selalu call awak,awak pun selalu call saya.. 'gayut' malam-malam..kadang-kadang saya pun habis RM10 satu malam.. Tetapi segala PENGORBANAN yg dilakukan masa ber'couple' tu.. tidak terasa pun kehilangannya..


Betul..

Berapa Kali Nak Cakap,

Couple tu Haram...

Tak Caya Sudah...


Mase bercinta memang indah.. Semuanya indah.. Sikit-sikit gurau-gurau Sikit-sikit gelak-gelak kalau merajuk men pujuk2.. kalau 'birthday' kita sambut sama-sama.. Untuk diri ini,terasa amat bahagia.. Sebab masa itulah terasa diri ini dihargai.. Saya pernah terfikir.. Biarlah kawan-kawan saya tu pandang saya semacam, kata saya macammacam.. Asalkan awak memahami saya..


Satu hari saya dengar ceramah.. Alhamdulillah.. Dalam ceramah tu saya sedar,saya banyak buat dosa dan saya kena brubah.. Hidup saya mesti selari dengan Islam.. Saya kena jadi baik.. Sebab memang itu fitrah manusia..menginginkan kebaikan.. semua orang nak masuk syurga kan? Sejak dari saat itu saya mula rapatkan diri dengan masjid.. Rapatkan diri dengan Al-Quran.. Selalu solat jemaah awal waktu.. Selalu dengar tazkirah.. Saya beli terjemahan Quran, sebab nak tadabbur Quran. Saya beli dua, satu untuk saya, satu untuk awak, Saya taknak jadi baik seorang diri... jadi saya ajak awak sekali... Saya ajak awak baca Al-Quran.. saya kejutkan awak bangun subuh..(calling).. saya ajak awak saling beri tazkirah..


BERSAMBUNG....... SEMOGA TERPESONA....WINK2...C'',)


Hati...

Bila sudah terikat dengan bisikan dunia

Mula dibayangi keindahan semata

Hingga terlupa pada janjiNYA..

Jauh kau tinggalkan DIA..


Hati...

Mulanya sejernih air di kali

Namun kerna bisanya jarum

Kau ikutkan jua

Hingga mula merosakkan warnanya

Kian kelam bersama arus dunia..


Hati....

Bila sekali dinodai

Sukar utk kembali menjadi air di kali..

Namun, jika NURnya kembali

Jangan kau lepaskan ia pergi

Kerna peluang bukan utk kedua kali

Hargailah selagi ianya tersemat rapi


Moga di hujung jalanNYA

Hatimu bertaut dengan CINTA HAKIKI...


wassalam

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails